Każdy, kto jest chociaż w miarę na bieżąco z wiadomościami z ostatnich lat doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak duże postępy uczyniła ostatnimi czasy światowa oraz polska medycyna. Bez problemu leczymy dziś choroby, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu były śmiertelne dla większości osób, które na nie zapadły. Proponujemy testy diagnostyczne oraz badania genetyczne, które nie tylko są w stanie wykryć poważną chorobę w bardzo wczesnym jej stadium – mogą one dodatkowo zaprezentować nam, jakie jest prawdopodobieństwo, że w ogóle na nią zachorujemy.

Również możliwości chirurgów rosną niemalże z dnia na dzień. Co chwilę słyszymy o coraz to nowych, pionierskich zabiegach, które w znaczący sposób poprawiają długość oraz komfort życia pacjentów. Na poparcie tych słów, wspomnimy tutaj o kilku zabiegach, które wykonuje się w Polsce i na świecie wyjątkowo często, a które możliwe są stosunkowo od niedawna.

Po pierwsze będzie to operacja haluksa. Problem może wydawać się błahy, ale tylko dla osób, które nigdy nie borykały się z problemem haluksów. Trudności z chodzeniem, ból, nie wspominając już o braku możliwości doboru odpowiednich butów – wszystko to prowadzi to tego, że operacja stopy wydaje się być jedynym sensownym rozwiązaniem. Jeżeli przebiegnie ona pomyślnie, olbrzymi procent pacjentów stwierdza gigantyczną korzystną zmianę w ich życiu.

Również operacja kręgosłupa nie jest dziś niczym szczególnym. W starszym wieku często zdarzają się upadki oraz niefortunne uszkodzenia kręgosłupa, które da się naprawić tylko i wyłącznie za pomocą skalpela. Zazwyczaj są to jednak zabiegi, których nie musimy się lękać, gdyż przeprowadzane przez odpowiedniego lekarza, wiążą się z niewielkim ryzykiem niepowodzenia.

Oczywiście jednym z zabiegów, które znacznie poprawiają komfort życia pacjentów jest endoproteza kolana lub biodra. Wszczepienie nowego stawu niejednokrotnie daje zupełnie nowe życie osobom, dla których do tej pory ruch kojarzył się tylko i wyłącznie z bólem. Wystarczy jedynie przeprowadzić badania diagnostyczne, do których należy artroskopia kolan i rozpoczynać zabieg.