W dzisiejszych czasach bardzo ciężko byłoby nie zauważyć olbrzymiego postępu medycyny. Dysponujemy badaniami oraz możliwościami przeprowadzania zabiegów chirurgicznych (np wstawienia endoprotezy kolana), o których kilkadziesiąt czy też nawet kilkanaście lat temu lekarze oraz pacjenci mogliby tylko pomarzyć.

Wszystko związane jest z ogromnym rozwojem myśli technologicznej, którego doświadczamy praktycznie na każdym kroku. Dzięki temu, że powstają nowe maszyny, takie jak na przykład wszelkiego rodzaju urządzenia do wykonywania coraz to dokładniejszych badań obrazowych, możemy jeszcze dokładniej zobaczyć wnętrze ludzkiego ciała bez konieczności używania skalpela, a jeżeli jesteśmy już do tego zmuszeni, to przynajmniej wiemy, jak zminimalizować wszelkiego straty, zapewnić naszym pacjentom najmniejsze ryzyko powikłań oraz maksymalnie skrócić czas rekonwalescencji po zabiegach.

Postęp medycyny jest coraz szybszy

A jeszcze niedawno wcale nie było tak różowo. Wystarczy pomyśleć o czasach młodości naszych dziadków, kiedy to zwykła operacja haluksa wiązała się z wieloma możliwymi skutkami ubocznymi, mimo tego, że była to po prostu operacja stopy. Oczywiście dziś również są zabiegi, które mogą nieść ze sobą wiele różnych powikłań, jednak ich wykonanie jest wskazane. Możemy do nich zaliczyć zabiegi, takie jak na przykład każda operacja kręgosłupa. Ze względu na bezpośrednią bliskość rdzenia kręgowego, ryzyko jej wykonania jest naprawdę duże i mogą podejmować się tego jedynie najbardziej doświadczeni oraz wykwalifikowani lekarze.

Endoproteza kolana

_ Endoproteza -poprawi jakość życia _

Poprawa jakości życia – cel nadrzędny.

Coraz więcej zabiegów udoskonala się z myślą o poprawie jakości życia pacjentów. Wystarczy wspomnieć o zabiegu jakim jest wstawianie endoprotezy kolana czy też jakiegokolwiek innego stawu, na przykład biodrowego. Po wszczepieniu protezy stawu, osoba, która dotychczasowo wiodła życie praktycznie niczym inwalida, może funkcjonować normalnie i wykonywać wszelkie codzienne czynności. Zabieg musi być poprzedzony specjalnym badaniem, jakim jest artroskopia kolan czy też innego stawu, który ma być operowany, w celu potwierdzenia możliwości wykonania operacji.

Powrót do strony głównej.