Regularne wizyty kontrolne u lekarzy oraz dbałość o to, by nie ignorować żadnych objawów to podstawa wychwycenia różnego rodzaju schorzeń tak wcześnie, jak to tylko możliwe. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że większość naszego społeczeństwa w dzisiejszych czasach jest tak bardzo zabiegana, że ostatnie, co przychodzi jej do głowy w trakcie wolnego dnia jest stanie w niekończących się kolejkach przed gabinetem lekarza pierwszego kontaktu, a co dopiero przed gabinetem lekarza specjalisty.

operacja haluksza

__ Wizyta u lekarza __

Próba pogodzenia nauki lub studiów z pracą lub też dwóch miejsc pracy ze sobą, przy jednoczesnych staraniach, aby nie zaniedbać najbliższych, to twardy orzech do zgryzienia. Pamiętajmy jednak, że przynajmniej raz na jakiś czas musimy zająć się swoim organizmem, choćby tylko po to, żeby upewnić się, że ciągle jest w jak najlepszym stanie.

Co musi się stać, żebyśmy udali się do lekarza?

Oczywiście są objawy, których po prostu nie da się zbagatelizować i kiedy tylko się pojawią, to większość osób rzuca wszystko, co obecnie robi i udaje się na wizytę do lekarza. Są to na przykład haluksy, których pojawienia się nie sposób nie zauważyć. Kiedy chodzenie staje się coraz trudniejsze, a w zwykłym sklepie obuwniczym nie sposób znaleźć ani jednej pary butów, która pasowałaby na nasze stopy, najczęściej decydujemy się na jedyne możliwe rozwiązanie, jakim jest operacja haluksa. Ta właśnie operacja stopy, mimo że wymaga długotrwałej rehabilitacji, pomoże nam wrócić do normalnego stylu życia. Jednak są objawy mniej oczywiste, które często ignorujemy, na przykład ból kręgosłupa, który nie ustępuje po lekach przeciwbólowych. Może on wiązać się z koniecznością zastosowania leczenia operacyjnego.

Najważniejsze – nie lekceważmy pierwszych objawów.

Operacja kręgosłupa nigdy nie jest prosta, dlatego warto, abyśmy udali się do lekarza, kiedy tylko zauważymy pierwsze niepokojące nas objawy. Oczywiście część z nas będzie miała tyle szczęścia, że do lekarza uda się dopiero kiedy będzie potrzebna im endoproteza kolana lub biodra. Wystarczy wówczas wykonać kontrolne badanie, jakim jest artroskopia kolan i kłaść się na stół operacyjny.

Strona główna